11 травня відбувся незабутній день для учнів математичних класів, який запам'ятався проведенням змагання "Робот - 2023". Учасники змагання показали вражаючі результати, підготувавши своїх роботів до змагання з почуттям відповідальності та завзятості.

Перед початком змагання кожен учасник підготував свого робота, вибравши потрібну програму та провівши серію випробувань, щоб упевнитись в його належній роботі та правильному програмуванні. Кожен учасник виявився вправним у монтажі роботів та вміннях програмування, що вражало всіх присутніх.

Під час змагання на полі зійшлися роботи, які продемонстрували свої найкращі вміння. Панувала атмосфера сприятливої конкуренції та дружби, але, звичайно ж, напруга серед гравців теж була відчутна, адже кожний учасник мав бажання перемогти.

З метою забезпечення рівних умов для всіх учасників, змагання проводилося за встановленими правилами. Учасники змагалися в декількох етапах, які оцінювались журі згідно критеріїв точності, швидкості та ефективності роботів.

У запеклій боротьбі перемогу отримав Чернишов Едуард, на другому місці знаходився Гордієнко Тимур, а на третьому Тринчук Дмитро. Всі учасники змагання продемонстрували свої вміння та знання у конструюванні роботів, програмуванні та орієнтації в просторі, що свідчить про високий рівень підготовки.

Змагання «Робот - 2023» було важливим кроком в розвитку STEM-освіти в ліцеї. Учні, які брали участь у змаганні, мали можливість вивчити нові концепції і розвити здібності в сферах науки, технологій, інженерії та математики. Це зміцнює їхні знання та вміння в цих галузях, які можуть допомогти їм у майбутньому.

Вітаємо переможців змагання та дякуємо всім учасникам за їхній труд та наполегливість. Ми пишаємось тим, що маємо таких талановитих та креативних ліцеїстів, і бажаємо їм подальших успіхів в STEM-освіті.

Учитель інформатики Кіндєєв Павло

Понеділок, 08 травня 2023 06:59

Свято футболу

Із нагоди Дня міста в ліцеї було проведено футбольний турнір. Участь у змаганнях  взяли команди 1 курсу математичного А, математичного Б та історичного класів і  команда другокурсників – учнів математичного класу.  Гра була  запеклою, її шалений темп  учасники тримали  до останньої хвилини матчу. Змагання проходили за кубковою системою. Підтримати свої команди прийшли вболівальники, а для гравців – це важливий стимул.

Результати змагань наступні: 4 місце зайняла команда 2 курсу  математичного класу,3 місце –  першокурсники-історики, 2 місце -  команда математичного А класу, а перемогу здобула  команда  математичного Б класу (капітан – Олександр Мехейчик).

Учасники отримали грамоти, а переможці – кубок.

Дякуємо  Ніжинському міськомуцентру  «Спорт для всіх», на полі якого відбувався турнір, за співпрацю та нагороди, вручені нашим футболістам!

Олександр Руденко, Володимир Боровик,

учителі фізичної культури  

Понеділок, 08 травня 2023 06:53

Феєрія креативу

Творчий конкурс «Феєрія креативу», приурочений  Дню міста, зібрав  у дружнє коло ліцейське товариство. У своєму складі  команди об’єднали першокурсників та другокурсників: «Без заперечень» – істориків, «Lingvostyle»  – лінгвістів, «FeelGood» – математиків, «Фотони» – природничників. Завзятість, креатив, енергія, командний дух стануть настроєм заходу – було зрозуміло вже на етапі представлення команд («візитівки»). Швидко орієнтуватись, креативити, імпровізувати – саме цього вимагала від учасників гра.

Батл складався з чотирьох конкурсів, які передбачали: визначити  загадане місце в  Ніжині, якомога точніше відтворити відому картину, скласти, використавши запропоновані слова, вірш про рідне місто, створити хореографічну композицію на задану тему й музику.  

Не залишались без активної участі й вболівальники, адже  для них ведучі також підготували завдання!

 Суддівська колегія – у складі вчителів ліцею  Симан Світлани Михайлівни, Руденка Олександра Миколайовича та Шеплякової Надії В'ячеславівни – мала нелегке завдання: номінувати колективи.

У підсумку змагань  кожній команді члени журі визначили номінації: «Джерело натхнення» здобули  лінгвісти, «Вибух креативу» – математики, «Талант нескорених» –  історики, «Майстри перевтілення» – команда природничого профілю. Кожна команда отримала грамоту та солодкий подарунок, а головне – гарний настрій! Свято стало справжньою феєрією креативу!

Ганна Філь, педагог-організатор ліцею, учитель англійської мови

Марина Семенова, ЗДНВР

Середа, 03 травня 2023 06:47

«Козацькому роду нема переводу»

Під такою назвою  з нагоди відзначення 375-річчя відновлення козацької держави Військо Запорозьке і заснування Ніжинського полку Війська Запорозького відбувся міський вокально-хореографічний фестиваль.

Наш заклад достойно представили на заході

-        у номінації «вокальне мистецтво» ЯНА РАТУШНА, учениця 1 курсу лінгвістичного класу, з піснею  «Козацькому роду нема переводу» (автор слів та музики: Jerry Heil)

-        у номінації «хореографічне мистецтво» колектив «НАТХНЕННЯ» учнів 1 курсу математичного А класу у складі: БАЙДА АНАСТАСІЯ, КАДИРОВА ВІКТОРІЯ, КОСТЕНКО ДАНИЇЛ, ПАНІН ДМИТРО, ТИШКЕВИЧ АНАСТАСІЯ, ЦИБУЛЬКО ОЛЕКСАНДР, ЮВЧИК МАРІЯ   з хореографічною композицією «Український стиль» (на музику гурту Go-A «Соловей»).

На фестивалі учасники представляли 16 закладів загальної середньої та позашкільної освіти міста. Це було справжнє свято національно-патріотичного духу та  мистецької майстерності учасників.

Марина Семенова, ЗДНВР

Сучасний розвиток суспільства стимулює до пошуку нових форм та методів навчання. Учні повинні володіти ключовими компетентностями, мати розвинене критичне мислення, навички командної роботи, бачити цілісну картину світу та вміти застосовувати знання на практиці для розв’язання проблем.

Нещодавно у Ніжинському міському ліцеї на першому курсі історичного класу було проведено урок з курсу «Громадянська освіта» з елементами STEMу з теми «Ринок праці».  Перед ліцеїстами постали завдання проаналізувати ситуацію на сучасному ринку праці в Україні та Ніжині в умовах війни. Вони повинні були визначити, які професії користуються попитом зараз і будуть затребуваними у майбутньому, навчитися складати власне резюме. Історики застосували  знання з математики, української мови, історії, правознавства, аналізували систему ринку праці через призму психології та соціології. Учні дискутували, грали, працювали у групах, мали змогу реалізувати свій творчий потенціал. У кінці заняття ліцеїсти сформували «Дерево відновлення», на якому закріпили листи з  факторами, що позитивно вплинуть на відновлення ринку праці у майбутньому.

Тож віримо у перемогу та відродження.  Продовжуємо розвиватися та навчатися, адже STEM-освіта стимулює до постійного самовдосконалення.

Учитель історії та курсу «Громадянська освіта» Вікторія Диченко

Чорнобиль – наше застереження… Катастрофа, про наслідки якої  людство має пам’ятати. Нині, в умовах військової агресії рашистів, питання ядерної загрози набуло особливої актуальності. У ліцеї з  нагоди 37-х роковин Чорнобильської катастрофи  було проведено ряд заходів.

НАТАЛІЯ МАЗУР,класний керівник історичного класу І курсу,  година спілкування  «Чорнобиль - місто, якого немає...»: «Гіркі чорнобильські дзвони не змовкають вже 37 років. Ніхто не змирився з цією датою, ніхто не звикся з нею – ні в Україні, ані в цілому світі. Тривожні дзвони чорнобильської біди застерігають, нагадують. «Не питайся, по кому б’є дзвін...» Чорнобильський дзвін б’є по тих, кого катастрофа знищила відразу, і по тих, кого знищила згодом, і по тих, кого поволі нищить досі. Учні  переглянули та обговорили документальний фільм «Чорнобиль - місто, якого нема...» з надією та вірою у те, що подібна трагедія ніколи не повториться...»

ОКСАНА ЛЕПЬОШКІНА, класний керівник лінгвістичного класу І курсу, усний журнал «Трагедія і біль Чорнобиля» (наслідки для екології): «Під час години спілкування учні  обговорили Чорнобильську трагедію, ушанувавши цим пам'ять всіх загиблих. У ніч на 26 квітня 1986 року сталася найбільша техногенна катастрофа світу, спричинена двома вибухами на четвертому енергоблоці. Реактор було майже зруйновано, а в довкілля було викинуто велику кількість радіоактивних речовин. Жителі міста Прип'ять мусили назавжди полишити свої домівки, а більшість ліквідаторів загинули від променевої хвороби. Наслідки цієї трагедії ми спостерігаємо і через 37 років після аварії. До Чорнобильської зони так і не повернулося життя, а кількість втрачених і зламаних доль неоціненна. Світ не повинен допустити повторення подібних катастроф».

МАРИНА БУРЛЬОВА, класний керівник математичного А класу І курсу,  урок пам'яті «Перші хвилини й наслідки світової катастрофи»: «Під час години спілкування, присвяченої трагедії, яка сталася на ЧАЕС 26 квітня 1986 року, учні  переглянули документальний фільм «Чорнобильська трагедія - біль України та світу», з якого змогли більше дізнатися про причини, які призвели до катастрофи та наслідки, що є відчутними й до сьогодні. У процесі бесіди після перегляду, учні дійшли висновку, що людство заплатило й досі платить страшну ціну звичайної недбалості та безвідповідальності. Діти наводили аргументи, як можна було уникнути лиха, а також поділилися фактами, почутими від дідусів, які були ліквідаторами аварії й ціною власного життя та здоров'я намагалися врятувати тисячі інших життів. Година спілкування завершилася хвилиною мовчання за загиблими внаслідок Чорнобильської катастрофи».     

ТЕТЯНА ДАНЬШИНА, класний керівник математичного Б класу І курсу: переглянули  та обговорили документальний фільм «Чорнобиль».

НАТАЛІЯ ОРЛЕНКО, класний керівник  І курсу природничого класу, «Чорнобиль: біль та скорбота України»: «Катастрофа на Чорнобильській атомній станції за міжнародною шкалою подій на АЕС відповідає найвищому сьомому рівню. Чорнобильська катастрофа залишила скорботний слід в пам'яті людей. 26 квітня 1986 року стало тим днем, коли життя нації було розділено на «до» та «після». Учні  обговорили наслідки цієї катастрофи, поділилися спогадами своїх родичів та знайомих, які були свідками цієї події; підкреслили, що ми повинні пам'ятати про цю трагедію, щоб убезпечити наше майбутнє».

ДИЧЕНКО ВІКТОРІЯ, класний керівник історичного класу ІІ курсу, година-роздум «Чорнобиль не має минулого часу»: «Чотири букви – ЧАЕС – стали символом трагедії, яка доторкнулася до мільйонів людей, накрила їх крилом безжалісної радіації, перетворюючи свої жертви в безпомічних людей. У ніч з 25 на 26 квітня 1986 року в ході проведення на 4-му реакторі ЧАЕС експериментів, пов’язаних із режимами роботи турбогенератора, виникла великомасштабна з глобальними наслідками аварія. Учні аналізували причини та наслідки трагедії для України та світу, переглядали світлини з місця ураження та вшанували пам'ять загиблих ліквідаторів».

СВІТЛАНА СОЛДАТЕНКО, класний керівник лінгвістичного класу 2 курсу, круглий стіл «Ціною власного життя»: «Учні послухали історію кореспондентки ТСН, яка стала вимушеною переселенкою через аварію на ЧАЕС. Діти змогли побачити Чорнобиль, яким він був до трагедії, та яким він є тепер».

ВІКТОР ЗАКАЛЮЖНИЙ, класний керівник математичного класу 2 курсу: переглянули і обговорили документальний фільм  «3828»

ЮЛІЯ  ОСТАЛЕЦЬКА, класний керівник природничого класу 2 курсу провела годину спілкування «Гіркий полин Чорнобиля».

Бібліотекар ліцею ТЕТЯНА ДАНИШ організувала виставку науково-популярної та інформаційно-довідкової літератури, матеріалів періодики, які висвітлюють події аварії на Чорнобильській АЕС «Чорнобиль не має минулого часу…»

Чорнобиль – слово, що поєднало в собі трагедію, пам'ять, подвиг…

Марина Семенова, ЗДНВР

П'ятниця, 28 квітня 2023 05:25

День цивільного захисту

У сучасних умовах цей напрям діяльності у закладі освіти набув особливої актуальності. Із метою  удосконалення знань і навичок  у проведенні об’єктових тренувань з цивільного захисту і практичного відпрацювання дій щодо реагування на можливі надзвичайні ситуації  учасниками освітнього процесу в ліцеї було проведено день ЦЗ. Головне завдання проведення такого заходу – удосконалення педагогічним колективом та учнями теоретичних знань і практичних навичок щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій та практична перевірка здатності учасників освітнього процесу  діяти за сигналами оповіщення.

Програма передбачала:

-       бесіди з основ безпеки життєдіяльності та цивільного захисту «Безпека людини в  надзвичайних ситуаціях. Надзвичайні ситуації: порядок дій», проведені класними керівниками з ліцеїстами;

-        евакуація учасників освітнього процесу за сигналом тривоги, який був  наданий у зв’язку  з  пожежною небезпекою (умовна загроза);

-       теоретичне та практичне заняття працівників ліцею «Первинні засоби пожежогасіння та порядок їх застосування», проведене спільно з представником Навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Чернігівської області, навчально-консультаційного пункт в місті Ніжині   Олександром Осаволюком.

 День ЦЗ – складовий компонент систематичної роботи з цивільного захисту в ліцеї.

Марина Семенова, ЗДНВР

"Психологія не може сказати людям, як вони повинні жити. Однак психологія може вказати шлях до ефективних особистісних і соціальних змін". Альберт Бандура. Тож нехай у житті кожного слова "психологія" та "психолог" асоціюватимуться з індивідуальними відкриттями, новими можливостями та яскравими досягненнями! А до вашої уваги щорічний випуск газети "Психолог і Я"))

Субота, 22 квітня 2023 19:13

День Землі

Всесвітній День Землі об’єднує людей у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих багатств і природних ресурсів, якими наділила нас природа.Цей день – нагадування про екологічні проблеми, заклик до кожного – діяти для захисту довкілля.

Ліцеїсти, учасники рою «Фортеця», ініціювали та провели «екологічний десант» – прибирання нашого графського парку. Мальовниче місце Ніжина потребує постійного догляду. У чистій парковій зоні приємно відпочивати. Дякуємо джурам за важливу і корисну справу!

П'ятниця, 21 квітня 2023 19:06

Тиждень психології. День п'ятий

Останній день Тижня психології видався особливо насиченим. У всіх класах на першому курсі відбулися тематичні години спілкування. Учні лінгвістичного та природничого профілів разом із психологом ліцею Світланою Солдатенко пізнавали цікавий світ психології в найрізноманітніших формах: практичні вправи, ігри, інтерактиви та багато іншого. До математичних та історичного класів завітали представники Ніжинського міського молодіжного центру та запропонували ліцеїстам настільні ігри, тематика яких тісно переплітається із психологією: "Logi tep" (інтелектуальна гра на основі піраміди потреб Маслоу), "Володар кілець" (збереження фізичного та ментального здоров'я), "Рожеві окуляри" (профілактика ризикованої поведінки).

Сподіваємося, що спільна активна робота принесла всім учасникам заходів корисні знання та позитивні емоції. Завершується Тиждень психології, але не припиняється співпраця з розумними, креативними, активними та цілеспрямованими учасниками освітнього процесу ліцею. До нових зустрічей!!!

Із вдячністю до всіх, хто взяв участь у Тижні психології, психолог ліцею Світлана Солдатенко

Web Analytics
monarchy-univalent