Хвилювання, енергія, запал…Саме ці відчуття панували на подвір’ї Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя, де 12 жовтня відбувся танцювальний конкурс  «MYDANCE 2023». Серед студентських команд-учасниць, які вражали глядачів неймовірними номерами, шалені емоції, піднесений настрій та просто супер-клас подарували всім присутнім колектив учнів І та ІІ курсів математичного та математичного А класів Ніжинського ліцею Ніжинської міської ради при Ніжинському державному університеті імені Миколи Гоголя. У кожному русі, ритмі й навіть погляді ліцеїсти відтворили те, що об’єднує й мотивує всю ліцейську родину: «РАЗОМ лише ВПЕРЕД І ВГОРУ!»

Як гості заходу математики підкорили своєю енергетикою всіх глядачів, за що отримали бурхливі овації та Подяку від ректора університету                        Самойленка О. Г.

Щиро дякуємо організаторам за запрошення, позитив та неймовірні відчуття, які вдалося отримати на танцювальному полі феєричного шоу «MYDANCE 2023».

Марина БУРЛЬОВА, класний керівник учнів

ІІ курсу математичного А класу

«Уявіть, що ви є автором усіх тих художніх текстів, які вже прочитали. Уявили?» Саме так розпочали майстер-клас учителі ліцею  Олена Петрик і Тетяна Даньшина. Майстер-клас, на якому всі поринули у світ чуттєвого, туди, де відсутнє Раціо, а панує його величність Емоціо.

Нам дуже часто говорять, що є красивим, а що є потворним. І в основному уявлення про красу виникають лише через те, що інші нам вказали на красиве. Але чому це так? Звідки з’являються такі стандарти? Звідки береться поняття красивого й некрасивого, мистецького й немистецького, художнього й нехудожнього?

Діти, йдучи на уроки літератури та мови, знайомляться із художнім текстом, уже знаючи наперед, що він є взірцевим, визнаним у літературі. А чи замислювалися наші учні, чому не вони (як читачі) визначають, що твір є високохудожнім чи маловартісним. Чому думку про мистецькість твору, його «шедевральність» нав’язують нам? Чому два найвідоміші, зовсім різні твори образотворчого мистецтва – «Чорний квадрат» Казиміра Малевича та «Джоконда» Леонардо да Вінчі – людська свідомість сприймає як високовартісні? Що є такого в людській свідомості, що вказує на естетичне чи неестетичне?

Рецептивна естетика, або естетика реципієнта, дає відповіді на ці запитання. Її основоположники (Ганс Роберт Яусс та Вольфганг Ізер) хотіли оновити, розширити літературознавчий аналіз і запропонували ввести теорію сприйняття і впливу на публіку. Читач, пропускаючи через себе художній текст, стає своєрідним фільтром зі своїм читацьким досвідом, освітою, віком, моральними цінностями. А твір, проходячи через читача (фільтр), наповнюється власними сенсами.

В уявленні рецептивної естетики ви є автором будь-якої прочитаної книги, оскільки, яку б тезу не заклав автор, у висновку ви все одно зрозумієте її по-своєму. Те, що зрозумів і сприйняв читач, є набагато важливішим, ніж те, що хотів сказати автор.

Учасники майстер-класу, поставивши в центр тріади (автор – твір – читач) ЧИТАЧА та його реакцію на твір, спробували зрозуміти й осягнути художній текст. Об’єднані в чотири групи, «художники», «кулінари», «музиканти», «лексикографи», вони працювали з поезіями наймузичнішого митця 20 століття – Павла Тичини. Кожен сприймав по-своєму: зором, на слух, на запах, на дотик, на смак. Слова мали свою музику, свій неповторний аромат, бути теплими чи холодними, солодкими чи гіркими, бузковими чи смарагдовими. В аудиторії панували захват, яскраві емоції, теплі усмішки та співтворчість.

Представлений аналіз художнього твору через призму рецептивної естетики викликає захоплення й у ліцеїстів, оскільки вони перетворюються зі звичайних учнів у неперевершених творців.

«Ніколи раніше не мала практики з кольорами, які виникають під час або після прочитання. Це дуже цікавий метод насправді. Тепер не можу читати, не уявляючи гаму кольорів, бо знаю: перше питання від учителя буде: “Із якими кольорами асоціюється твір?”»

«…Ще я дуже обожнюю аналізувати художні тексти зараз, адже ніколи раніше не могла уявити, що зможу відчувати запах, смак і кольори слова…»

«Дуже подобається на уроках літератури аналізувати поезію, яка співає, грає, міниться різними барвами. Так, барвами. Бо кожен вірш – це окрема пелюстка квітки, неповторна нота меланхолійного вальсу, солодка частинка львівського шоколаду…»

«…Якісь змішані кольори линуть із цього вірша, але я думаю, що зможу виокремити найяскравіший. Це коричневий з домішками перламутру…»

«Знаєте, так хочеться потрапити в заметіль, неймовірну, теплу, різнобарвну… Квіткову заметіль!!! Як це прекрасно, незвично, кольорово, мелодійно, смачно…»

На завершення варто зазначити, що кольори, звуки, дотики, запахи й смаки вербалізуються в художньому просторі й стають яскравими виразниками індивідуального стилю письменника. Кожен високохудожній текст має свій неповторний настрій та викликає особливі, незрівнянні емоції.

 

Учителі ліцею Тетяна Даньшина, Олена Петрик

Змалку нас вчать дбати про своє фізичне здоров'я. А як бути з ментальним? В умовах війни воно заслуговує на особливу увагу. Тож сьогодні в межах активностей, запропонованих Міністерством освіти і науки України, Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ), Громадської організації JuniorS та програми ментального здоров'я "Ти як?"  для підтримки власного психічного здоров'я й встановлення нового Національного рекорду України ліцеїсти долучилися до Всеукраїнського флешмобу #руханкасили. Бажаємо приємного перегляду відео! Робіть, як ми, робіть разом з нами! Дбайте про себе й тих, хто цього потребує!

Світлана Солдатенко, психолог ліцею

#руханкасили 

#тияк

@unicef_ukraine

@juniors_in_ua 

@mon.ua.official

9 жовтня 2023 року відбулось засідання парламенту, на якому було оголошено результати 2 туру виборів президента ліцею. Виборча комісія зареєструвала результати голосування: перемогу здобув Тринчук Дмитро, віцепрезидентами відповідно стали Чайка Юлія та Шафран Нікіта.

Ми щиро вітаємо Тринчука Дмитра з перемогою та бажаємо йому успіхів та плідної праці на посаді президента ліцею.

Сила, незламність, віра в перемогу... Саме такий настрій панував на стадіоні міського центру "Спорт для всіх", де 6 жовтня відбувся турнір з міні-футболу з нагоди Дня захисників та захисниць України. За кубок ліцею змагалось чотири команди: команда учнів другого курсу математичного Б та історичного класів, першого курсу математичного класу та збірна другокурсників математичного А та першокурсників природничого класу Мужність, витривалість, неймовірне бажання перемогти від учасників турніру відчували й уболівальники, які гучно підтримували й додавали сил командам на полі. За результатами змагань, подяку й почесне 4 місце отримала команда учнів 2 курсу історичного класу. Призерами турніру стали учні 1 курсу математичного (3 місце) та учні 2 курсу математичного Б класу (2 місце). Перемогу та кубок ліцею виборола збірна математиків А та учнів 1 курсу природничого класу. Усі команди були нагороджені грамотами, а Гомоляко Андрій став кращим гравцем турніру й отримав чудовий приз.

Незважаючи на вітряну прохолодну погоду, між усіма учасниками панувала тепла дружня атмосфера. Потиснувши один одному руки, серед гравців лунало: "Слава Україні!" А це ще раз доводить, що перемога може бути лише в єдності.

П'ятниця, 06 жовтня 2023 20:32

У єдності - наша сила

Сьогодні ліцей радісно зустрічав девʼятикласників, котрі виявили бажання взяти участь у заході «Everywhere at home with English». Учні з різних шкіл нашого міста зібралися в колі однодумців та любителів англійської мови. З величезним запалом та інтересом вони перевіряли знання у галузі країнознавства, згадували англомовні держави, особливості їх культур, традицій. Інтерактивні вправи, підібрані вчителями англійської мови, сприяли розширенню кругозору учнів та викликали неабиякий інтерес. Учні дізналися багато нового про англомовні країни та мали змогу поспілкуватися іноземною. Змагання згуртували, забезпечили веселе, цікаве дозвілля у дружньому колі, незважаючи на те, що це була їхня перша зустріч. Запальні ведучі були справжньою душею компанії. Вони співали, танцювали, імпровізували, всіляко заохочували гостей до участі в конкурсах. Їм вдалося заволодіти настроєм цілого колективу! На обличчях дітей сяяли усмішки, у класній кімнаті лунав радісний сміх. Тож цей захід можна повністю ототожнити з відпочинком із користю.

У єдності - наша сила, памʼятаймо це!

Володимира Гавриш – учениця І курсу математичного класу

Світлана Афанасова – учитель англійської мови

П'ятниця, 06 жовтня 2023 10:53

Вибори президента ліцею

За традицією у перший тиждень жовтня проводяться вибори президента ліцею. Слід зауважити, що у цьому році ліцеїсти виявили активність та відповідальність у проведенні виборчої кампанії. На посаду президента претендувало 8 кандидатів: Гомоляко Андрій, Дмитерко Крістіна, Прядко Анна, Силенок Діана, Тринчук Дмитро, Хруставчук Діана, Чайка Юлія, Шафран Нікіта.

Претенденти підготували свої передвиборчі програми та відеозвернення, з якими могли ознайомитись виборці. За результатами голосування достатньої кількості голосів для абсолютної перемоги не набрав жоден із кандидатів.

Результати виборів президента ліцею (1 тур)

Тому протягом 6 - 8 жовтня відбудеться другий тур виборів (https://forms.gle/x2X5ifSMYNxGwJgJ9). Ліцеїсти мають можливість віддати свій голос за одного із претендентів на посаду президента ліцею: Тринчука Дмитра, Чайку Юлію, Шафрана Нікіту. На засіданні парламенту 9 жовтня о 15:00 комісія підведе підсумки виборчої кампанії та оприлюднить результати голосування.

Середа, 04 жовтня 2023 18:01

Найкращі ліки для душі

Ніщо так не піднімає настрій, милує око та зігріває душу, як наші домашні улюбленці.  У Всесвітній день тварин учні 1 курсу лінгвістичного класу разом зі своїм класним керівником та психологом Світланою Володимирівною займалися зоотерапією. Звичайно, це жарт, але ефект від перегляду презентації з собачками, котиками, свинками, папугами та іншими домашніми тваринками ліцеїстів був неймовірним. Відгадуючи за описом та цікавими фактами про домашнього улюбленця, кому він належить, учні отримали величезний заряд позитивних емоцій, стабілізували свій емоційний стан після повітряної тривоги та покращили настрій на увесь день.

Підсумком сьогоднішнього заходу став меседж: «Ми несемо відповідальність за тих, кого приручили!»

Класний керівник, психолог Світлана Солдатенко

Одним із показників якості освіти є безпечний освітній простір, де коженйого учасник почуває себе комфортно. Із 25 по 29 вересня в рамках Всеукраїнського тижня протидії булінгу (цькуванню) психологічною службою ліцею  з учнями та вчителями було проведено просвітницько-профілактичну  гру "Коло безпеки", мета якої – сформувати систему уявлень про булінг, методи його попередження чи подолання.Також ліцеїсти виконали психологічну вправу "Сильна сторона" для формування вміння презентувати себе, підвищення самооцінки, формування навички помічати в інших людях, перш за все, переваги.

Усі учасники освітнього процесу у своїх Телеграм та Вайбер-групах могли ознайомитися з інфографікою Міністерства Юстиції України щодо видів, ознак булінгу, відповідальності  за його вчинення, особливостей взаємодії з дитиною, яка зазнає цькування, взаємодії з булером, а також контактами відповідних органів допомоги.

Безпечний простір – вибір самодостатніх та щасливих людей!

Світлана Солдатенко, психолог ліцею

Гомоляко Андрій

Дмитерко Крістіна

Прядко Анна

Силенок Діана

Тринчук Дмитро 

Хруставчук Діана

Чайка Юлія

Шафран Нікіта

Web Analytics
monarchy-univalent