Понеділок, 08 травня 2023 06:53

Феєрія креативу

Творчий конкурс «Феєрія креативу», приурочений  Дню міста, зібрав  у дружнє коло ліцейське товариство. У своєму складі  команди об’єднали першокурсників та другокурсників: «Без заперечень» – істориків, «Lingvostyle»  – лінгвістів, «FeelGood» – математиків, «Фотони» – природничників. Завзятість, креатив, енергія, командний дух стануть настроєм заходу – було зрозуміло вже на етапі представлення команд («візитівки»). Швидко орієнтуватись, креативити, імпровізувати – саме цього вимагала від учасників гра.

Батл складався з чотирьох конкурсів, які передбачали: визначити  загадане місце в  Ніжині, якомога точніше відтворити відому картину, скласти, використавши запропоновані слова, вірш про рідне місто, створити хореографічну композицію на задану тему й музику.  

Не залишались без активної участі й вболівальники, адже  для них ведучі також підготували завдання!

 Суддівська колегія – у складі вчителів ліцею  Симан Світлани Михайлівни, Руденка Олександра Миколайовича та Шеплякової Надії В'ячеславівни – мала нелегке завдання: номінувати колективи.

У підсумку змагань  кожній команді члени журі визначили номінації: «Джерело натхнення» здобули  лінгвісти, «Вибух креативу» – математики, «Талант нескорених» –  історики, «Майстри перевтілення» – команда природничого профілю. Кожна команда отримала грамоту та солодкий подарунок, а головне – гарний настрій! Свято стало справжньою феєрією креативу!

Ганна Філь, педагог-організатор ліцею, учитель англійської мови

Марина Семенова, ЗДНВР

Середа, 03 травня 2023 06:47

«Козацькому роду нема переводу»

Під такою назвою  з нагоди відзначення 375-річчя відновлення козацької держави Військо Запорозьке і заснування Ніжинського полку Війська Запорозького відбувся міський вокально-хореографічний фестиваль.

Наш заклад достойно представили на заході

-        у номінації «вокальне мистецтво» ЯНА РАТУШНА, учениця 1 курсу лінгвістичного класу, з піснею  «Козацькому роду нема переводу» (автор слів та музики: Jerry Heil)

-        у номінації «хореографічне мистецтво» колектив «НАТХНЕННЯ» учнів 1 курсу математичного А класу у складі: БАЙДА АНАСТАСІЯ, КАДИРОВА ВІКТОРІЯ, КОСТЕНКО ДАНИЇЛ, ПАНІН ДМИТРО, ТИШКЕВИЧ АНАСТАСІЯ, ЦИБУЛЬКО ОЛЕКСАНДР, ЮВЧИК МАРІЯ   з хореографічною композицією «Український стиль» (на музику гурту Go-A «Соловей»).

На фестивалі учасники представляли 16 закладів загальної середньої та позашкільної освіти міста. Це було справжнє свято національно-патріотичного духу та  мистецької майстерності учасників.

Марина Семенова, ЗДНВР

Сучасний розвиток суспільства стимулює до пошуку нових форм та методів навчання. Учні повинні володіти ключовими компетентностями, мати розвинене критичне мислення, навички командної роботи, бачити цілісну картину світу та вміти застосовувати знання на практиці для розв’язання проблем.

Нещодавно у Ніжинському міському ліцеї на першому курсі історичного класу було проведено урок з курсу «Громадянська освіта» з елементами STEMу з теми «Ринок праці».  Перед ліцеїстами постали завдання проаналізувати ситуацію на сучасному ринку праці в Україні та Ніжині в умовах війни. Вони повинні були визначити, які професії користуються попитом зараз і будуть затребуваними у майбутньому, навчитися складати власне резюме. Історики застосували  знання з математики, української мови, історії, правознавства, аналізували систему ринку праці через призму психології та соціології. Учні дискутували, грали, працювали у групах, мали змогу реалізувати свій творчий потенціал. У кінці заняття ліцеїсти сформували «Дерево відновлення», на якому закріпили листи з  факторами, що позитивно вплинуть на відновлення ринку праці у майбутньому.

Тож віримо у перемогу та відродження.  Продовжуємо розвиватися та навчатися, адже STEM-освіта стимулює до постійного самовдосконалення.

Учитель історії та курсу «Громадянська освіта» Вікторія Диченко

Чорнобиль – наше застереження… Катастрофа, про наслідки якої  людство має пам’ятати. Нині, в умовах військової агресії рашистів, питання ядерної загрози набуло особливої актуальності. У ліцеї з  нагоди 37-х роковин Чорнобильської катастрофи  було проведено ряд заходів.

НАТАЛІЯ МАЗУР,класний керівник історичного класу І курсу,  година спілкування  «Чорнобиль - місто, якого немає...»: «Гіркі чорнобильські дзвони не змовкають вже 37 років. Ніхто не змирився з цією датою, ніхто не звикся з нею – ні в Україні, ані в цілому світі. Тривожні дзвони чорнобильської біди застерігають, нагадують. «Не питайся, по кому б’є дзвін...» Чорнобильський дзвін б’є по тих, кого катастрофа знищила відразу, і по тих, кого знищила згодом, і по тих, кого поволі нищить досі. Учні  переглянули та обговорили документальний фільм «Чорнобиль - місто, якого нема...» з надією та вірою у те, що подібна трагедія ніколи не повториться...»

ОКСАНА ЛЕПЬОШКІНА, класний керівник лінгвістичного класу І курсу, усний журнал «Трагедія і біль Чорнобиля» (наслідки для екології): «Під час години спілкування учні  обговорили Чорнобильську трагедію, ушанувавши цим пам'ять всіх загиблих. У ніч на 26 квітня 1986 року сталася найбільша техногенна катастрофа світу, спричинена двома вибухами на четвертому енергоблоці. Реактор було майже зруйновано, а в довкілля було викинуто велику кількість радіоактивних речовин. Жителі міста Прип'ять мусили назавжди полишити свої домівки, а більшість ліквідаторів загинули від променевої хвороби. Наслідки цієї трагедії ми спостерігаємо і через 37 років після аварії. До Чорнобильської зони так і не повернулося життя, а кількість втрачених і зламаних доль неоціненна. Світ не повинен допустити повторення подібних катастроф».

МАРИНА БУРЛЬОВА, класний керівник математичного А класу І курсу,  урок пам'яті «Перші хвилини й наслідки світової катастрофи»: «Під час години спілкування, присвяченої трагедії, яка сталася на ЧАЕС 26 квітня 1986 року, учні  переглянули документальний фільм «Чорнобильська трагедія - біль України та світу», з якого змогли більше дізнатися про причини, які призвели до катастрофи та наслідки, що є відчутними й до сьогодні. У процесі бесіди після перегляду, учні дійшли висновку, що людство заплатило й досі платить страшну ціну звичайної недбалості та безвідповідальності. Діти наводили аргументи, як можна було уникнути лиха, а також поділилися фактами, почутими від дідусів, які були ліквідаторами аварії й ціною власного життя та здоров'я намагалися врятувати тисячі інших життів. Година спілкування завершилася хвилиною мовчання за загиблими внаслідок Чорнобильської катастрофи».     

ТЕТЯНА ДАНЬШИНА, класний керівник математичного Б класу І курсу: переглянули  та обговорили документальний фільм «Чорнобиль».

НАТАЛІЯ ОРЛЕНКО, класний керівник  І курсу природничого класу, «Чорнобиль: біль та скорбота України»: «Катастрофа на Чорнобильській атомній станції за міжнародною шкалою подій на АЕС відповідає найвищому сьомому рівню. Чорнобильська катастрофа залишила скорботний слід в пам'яті людей. 26 квітня 1986 року стало тим днем, коли життя нації було розділено на «до» та «після». Учні  обговорили наслідки цієї катастрофи, поділилися спогадами своїх родичів та знайомих, які були свідками цієї події; підкреслили, що ми повинні пам'ятати про цю трагедію, щоб убезпечити наше майбутнє».

ДИЧЕНКО ВІКТОРІЯ, класний керівник історичного класу ІІ курсу, година-роздум «Чорнобиль не має минулого часу»: «Чотири букви – ЧАЕС – стали символом трагедії, яка доторкнулася до мільйонів людей, накрила їх крилом безжалісної радіації, перетворюючи свої жертви в безпомічних людей. У ніч з 25 на 26 квітня 1986 року в ході проведення на 4-му реакторі ЧАЕС експериментів, пов’язаних із режимами роботи турбогенератора, виникла великомасштабна з глобальними наслідками аварія. Учні аналізували причини та наслідки трагедії для України та світу, переглядали світлини з місця ураження та вшанували пам'ять загиблих ліквідаторів».

СВІТЛАНА СОЛДАТЕНКО, класний керівник лінгвістичного класу 2 курсу, круглий стіл «Ціною власного життя»: «Учні послухали історію кореспондентки ТСН, яка стала вимушеною переселенкою через аварію на ЧАЕС. Діти змогли побачити Чорнобиль, яким він був до трагедії, та яким він є тепер».

ВІКТОР ЗАКАЛЮЖНИЙ, класний керівник математичного класу 2 курсу: переглянули і обговорили документальний фільм  «3828»

ЮЛІЯ  ОСТАЛЕЦЬКА, класний керівник природничого класу 2 курсу провела годину спілкування «Гіркий полин Чорнобиля».

Бібліотекар ліцею ТЕТЯНА ДАНИШ організувала виставку науково-популярної та інформаційно-довідкової літератури, матеріалів періодики, які висвітлюють події аварії на Чорнобильській АЕС «Чорнобиль не має минулого часу…»

Чорнобиль – слово, що поєднало в собі трагедію, пам'ять, подвиг…

Марина Семенова, ЗДНВР

П'ятниця, 28 квітня 2023 05:25

День цивільного захисту

У сучасних умовах цей напрям діяльності у закладі освіти набув особливої актуальності. Із метою  удосконалення знань і навичок  у проведенні об’єктових тренувань з цивільного захисту і практичного відпрацювання дій щодо реагування на можливі надзвичайні ситуації  учасниками освітнього процесу в ліцеї було проведено день ЦЗ. Головне завдання проведення такого заходу – удосконалення педагогічним колективом та учнями теоретичних знань і практичних навичок щодо дій в умовах надзвичайних ситуацій та практична перевірка здатності учасників освітнього процесу  діяти за сигналами оповіщення.

Програма передбачала:

-       бесіди з основ безпеки життєдіяльності та цивільного захисту «Безпека людини в  надзвичайних ситуаціях. Надзвичайні ситуації: порядок дій», проведені класними керівниками з ліцеїстами;

-        евакуація учасників освітнього процесу за сигналом тривоги, який був  наданий у зв’язку  з  пожежною небезпекою (умовна загроза);

-       теоретичне та практичне заняття працівників ліцею «Первинні засоби пожежогасіння та порядок їх застосування», проведене спільно з представником Навчально-методичного центру ЦЗ та БЖД Чернігівської області, навчально-консультаційного пункт в місті Ніжині   Олександром Осаволюком.

 День ЦЗ – складовий компонент систематичної роботи з цивільного захисту в ліцеї.

Марина Семенова, ЗДНВР

"Психологія не може сказати людям, як вони повинні жити. Однак психологія може вказати шлях до ефективних особистісних і соціальних змін". Альберт Бандура. Тож нехай у житті кожного слова "психологія" та "психолог" асоціюватимуться з індивідуальними відкриттями, новими можливостями та яскравими досягненнями! А до вашої уваги щорічний випуск газети "Психолог і Я"))

Субота, 22 квітня 2023 19:13

День Землі

Всесвітній День Землі об’єднує людей у справі захисту навколишнього середовища і збереження тих багатств і природних ресурсів, якими наділила нас природа.Цей день – нагадування про екологічні проблеми, заклик до кожного – діяти для захисту довкілля.

Ліцеїсти, учасники рою «Фортеця», ініціювали та провели «екологічний десант» – прибирання нашого графського парку. Мальовниче місце Ніжина потребує постійного догляду. У чистій парковій зоні приємно відпочивати. Дякуємо джурам за важливу і корисну справу!

П'ятниця, 21 квітня 2023 19:06

Тиждень психології. День п'ятий

Останній день Тижня психології видався особливо насиченим. У всіх класах на першому курсі відбулися тематичні години спілкування. Учні лінгвістичного та природничого профілів разом із психологом ліцею Світланою Солдатенко пізнавали цікавий світ психології в найрізноманітніших формах: практичні вправи, ігри, інтерактиви та багато іншого. До математичних та історичного класів завітали представники Ніжинського міського молодіжного центру та запропонували ліцеїстам настільні ігри, тематика яких тісно переплітається із психологією: "Logi tep" (інтелектуальна гра на основі піраміди потреб Маслоу), "Володар кілець" (збереження фізичного та ментального здоров'я), "Рожеві окуляри" (профілактика ризикованої поведінки).

Сподіваємося, що спільна активна робота принесла всім учасникам заходів корисні знання та позитивні емоції. Завершується Тиждень психології, але не припиняється співпраця з розумними, креативними, активними та цілеспрямованими учасниками освітнього процесу ліцею. До нових зустрічей!!!

Із вдячністю до всіх, хто взяв участь у Тижні психології, психолог ліцею Світлана Солдатенко

Ліцейське наукове товариство традиційно продовжує свою діяльність. Сьогодні, 21 квітня 2023 року, відбулась Друга звітна конференція учнів-членів ЛНТ І курсу.

Свої наукові дослідження представили 17 учнів у таких відділеннях: «Історія», «Філософія та суспільствознавство», «Математика», «Фізика та астрономія», «Мовознавство», «Хімія та біологія», «Екологія та аграрні науки». Такий різноманітний спектр відділень свідчить, що ліцеїсти прагнуть інтелектуального збагачення та розширення кола знань.

Юні науковці продемонстрували високий рівень зацікавленості та обізнаність в обраних темах. Звичайно, робота над дослідженнями триває і вимагає подальшого удосконалення. Під час засідань кожної секції учні отримали важливий досвід – уміння презентувати свої відкриття й готовність до обговорення.

Конференція допомогла учням-членам ЛНТ та їхнім керівникам побачити переваги та недопрацювання у виконаних дослідженнях, визначити основні напрями подальшої наукової роботи.  

Тож бажаємо нашим дослідникам успіху та майбутніх перемог!

Сьогодні апробували з ліцеїстами-другокурсниками казку як ефективний метод у роботі психолога. Так-так, саме казку. Адже, як стверджує відомий психоаналітик Карл Юнг, казки, які ми чуємо в дитинстві, закріплюються в нашій підсвідомості й проявляються в дорослому житті у вигляді універсальних сценаріїв поведінки, формують наші життєві цінності. Учні пригадували свої улюблені казки, аналізували їх та зіставляли зі своєю структурою цінностей, стратегіями поведінки в реалтному житті. Ось деякі приклади. Казка "Лисиця і журавель" сформувала в однієї з учениць життєвий принцип "Не роби іншому те, чого собі не хочеш". "Гидке каченя" залишило в пам'яті іншої ліцеїстки емоційний відбиток та навчило ніколи не оцінювати людину за її зовнішністю, а ще завжди залишатися собою й цінувати свою індивідуальність. Казка "Непохитний олов'яний солдатик" і досі проявляється в цілеспрямованій поведінці, сміливості в подоланні різних життєвих труднощів на шляху до своєї мрії ще однієї ліцеїстки. Також учні згадували казкових персонажів, риси характеру яких можуть допомогти в досягненні успіху, подоланні скрутних життєвих ситуацій, формуванні оптимістичного погляду на життя.

А доказом того, що в душі кожного дорослого живе дитинство, стало групове фото, де ліцеїсти вирішили додати в кадр свої дитячі м'які іграшки та домашніх улюбленців. Нехай життя буде світлою казкою, де добро обов'язково переможе зло!!!

Світлана Солдатенко, психолог ліцею

Web Analytics
monarchy-univalent