Вівторок, 05 березня 2024 11:21

Незвичайна нарада

Чергова організаційно-методична нарада колективу ліцею стала цього разу незвичайною та несподіваною. Поряд із традиційним розглядом актуальних питань на порядку денному був і підготовлений психологічною службою закладу квест для педагогів "Разом ми сила!" Протягом заходу вчителі спритно виконували цікаві завдання, допомагали один одному, трималися єдиною командою. Кінцеве завдання квесту, а саме будування вежі, стало символом єдності та стійкості педагогічного колективу ліцею. Після активностей учителі змогли порелаксувати під час перегляду тематичного відео. А презентовані психологом Світланою Солдатенко результати дослідження психологічного клімату педколективу ще раз підтвердили, що між учителями панують дружелюбність, теплота, співпраця і взаємна підтримка, які є запорукою продуктивності та успішності. У силі кожного - сила всіх! Єднаймося й тримаймося! Разом до ПЕРЕМОГИ!

Світлана Солдатенко, психолог ліцею 

Стійкість... Сила духу...Незламність українського народу...Мужність його ЗАХИСНИКІВ...І поряд з цими словами - ВІЙНА...На жаль, це та реальність, у якій ми живемо, ростуть і навчаються наші діти. Реальність, де твориться нова історія нової держави. І саме в цьому подвиг кожного з нас: пам'ятаючи про ціну, яку довелося заплатити, продовжувати будувати майбутнє! 

"Доброго дня! Раді вітати Вас у ліцеї..." Такими словами сьогодні розпочався захід присвячений комфортному спілкуванню, який провели вчителі ліцею: Диченко Вікторія, Орленко Наталія та Філь Ганна. Протягом нього ведучі активно розповідали про всі аспекти спілкування та давали поради. Захід був сповнений веселими конкурсами, руханкою та творчими завданнями. Дев'ятикласники мали змогу познайомитися один з одним, завдяки грі "Мій друг/подруга сказав(ла) б про мене.. ". Також учні мали змогу програти в гру "Правда-неправда", під час якої дізналися багато нового про етикет спілкування .

Між конкурсами була проведена енергійна руханка, яка допомогла набратися сил. Руханку показували учениці 2 курсу природничого класу.

В кінці ж заходу відбулася робота в групах. Учням роздали ватман з сонечком, на якому вони змогли написати, що ж для них комфортне спілкування. Зустріч пройшла пізнавально та весело, а це найголовніше для того, щоб сказати, що вона була неймовірна!

учениця 2 курсу природничого класу Мартиненко Інна

Вівторок, 27 лютого 2024 00:10

Наша гордість

У звіті Всесвітнього фонду природи «Жива планета – 2018» говориться: «Ми перше покоління, яке має чітке уявлення про цінність природи та наш величезний вплив на неї. І можемо стати останнім поколінням, яке здатне діяти, щоб змінити тенденції. Час відтепер і до 2020 року стане вирішальним періодом в історії».

Навчальне заняття з теми «Екологічна політика в Україні» на 2 курсі математичного «А» класу розпочалося з постановки проблемного запитання: «Що можуть уряд України, бізнес, громадські організації, кожний з нас зробити для того, щоб взяти курс на сталий розвиток?»

«У майбутньому кожен з вас стане спеціалістом в певній галузі виробництва. Але найголовніше не ким, а яким бути. Важливо - бути людиною, яка відчуває себе частиною природи, що піклується про стан навколишнього природного середовища, сприяє відновленню та збереженню природи для майбутніх поколінь».

Учні активно включилися в навчальне заняття. Адже заздалегідь до його проведення, вони об’єдналися у 4 групи, кожна з яких отримала завдання – підготувати навчальний проект. Обговорили теми проектів, сформулювали запитання, підібрали матеріали, відео, презентації, які допомогли розкрити сутність проблеми. На занятті учні математичного класу, використовуючи свої знання та досвід з предметів біології і екології, англійської мови, правознавства, математики, додаткову інформацію з Інтернет- ресурсів, за допомогою електронних презентацій та відео презентували результати своєї роботи. Змістовно і правильно розкрили зміст, напрями та принципи діяльності уряду України, міжнародних організацій, громадян України, спрямованих на відновлення, збереження навколишнього природного середовища для майбутніх поколінь.

Розв’язування математичних задач з екологічним змістом, яке провела на занятті учитель математики Симан С.М. , також сприяло формуванню в учнів екологічного мислення. Математичні розрахунки, які проводили учні,  дали їм можливість зрозуміти, як економія та бережливість  допомагають збереженню та раціональному використанню природних ресурсів.

На завершення навчального заняття, після перегляду відео «Крик Землі», учні висловлювали свої думки що потрібно робити кожному громадянину, щоб покращити екологічний стан навколишнього природного середовища в Україні, щоб взяти курс на сталий розвиток.

Дякую учням 2 курсу математичного «А» класу за високий рівень підготовки до проведення навчального заняття.

Учитель біології і екології Кузьменко Г.П.

STEM-освіта, яка об'єднує науку, технології, інженерію та математику, відкриває безмежні горизонти для застосування математичних знань у вирішенні актуальних проблем. Завдяки вдалому впровадженню елементів  STEM-освіти на уроках математики учні отримують не лише теоретичні знання, а й практичні навички, що дозволяють їм стати справжніми інноваторами. Шляхом інтеграції математики у STEM-проекти, учні мають можливість розвивати креативне мислення для вирішення складних проблем, таких як питання зміни клімату та медичних відкриттів, розбудова технологій сталого розвитку. STEM-освіта створює освітнє середовище, де математика стає не лише інструментом, але й ключем до інноваційного мислення та вирішення викликів сучасності.

Дійсно, STEM-підходи на уроках математики можуть збагатити навчальний процес, розвинути критичне мислення та зацікавленість учнів до вивчення предмету. Проте як учителю забезпечити реалізацію елементів STEM-освіти на уроках математики в умовах сьогодення?

 В першу чергу, варто наголосити на важливості використання міждисциплінарних зв’язків з іншими предметами, такими як фізика, хімія та біологія, економіка та фінансова грамотність,  для розвитку інтегрованого розуміння наукових понять.  З цією метою доцільним є використання задач з практичним змістом на уроках, що допомагає учням побачити практичне застосування математичних понять.

Більше того, не менш важливими є робота з математичними програмами (MathCad, GeoGebra) та вивчення можливостей візуалізації даних (Plotly, Tableau), що розвиває дослідницькі навички та відкриває двері до розуміння математики як багатогранної та сучасної науки.

На окрему увагу заслуговує організація дослідницьких проєктів, які дозволяють учням самостійно досліджувати математичні поняття в контексті реальних проблем. Проєкти можуть мати різний характер. Наприклад, фінансові проєкти, де учні можуть досліджувати фінансові концепції, такі як кредити, іпотеки, інвестиції та ризики. Вони можуть проводити аналіз фінансових даних та розробляти стратегії управління фінансами на основі математичних моделей. Використання STEM-підходів може допомогти учням аналізувати складні кризові ситуації, де математика використовується для прийняття рішень в реальному світі, наприклад, при моделюванні економічних процесів або при вивченні теорії ймовірностей в управлінні ризиками.

Статистичні проєкти передбачають обрання учнями тем, пов’язаних зі збором, аналізом та візуалізацією даних. Наприклад, вони можуть досліджувати зв’язок між погодою та продажами, використовуючи статистичні методи, або аналізувати соціальні тенденції за допомогою опитувань та даних з соцмереж.

Проєкти з кодування передбачають наявність в учнів знань з основ програмування та можливостей застосовувати їх для розв’язання математичних проблем. Наприклад, можна створювати програми для обчислення чисел Фібоначчі або візуалізації математичних понять.

Конструкторські проекти, що дозволяють учням використовувати математичні знання для проектування та побудови конструкцій. Наприклад, вони можуть розробляти макети мостів за допомогою геометричних понять, вивчати оптимізацію розміщення та розрахунки навантажень на конструкції. Технічні проекти передбачають можливість учнями створювати проекти, засновані на математичних розрахунках, такі як конструювання роботів або проектування дослідницьких експериментів.

Варто зазначити, що проєктна робота вимагає співпраці в групах, де учні вчаться працювати разом, шукати нестандартні рішення, комунікувати, вирішувати конфліктні ситуації та ділитися відповідальністю. Учні, які працюють над проєктами, можуть бачити результати своєї роботи в конкретних продуктах або дослідженнях, що сприяє підвищенню самооцінки та впевненості. Це ті якості, якими має володіти сучасна та успішна Людина у XXIстолітті.

Завдяки використанню STEM-підходів на уроках математики, можна підтримати учнів у розвитку навичок, необхідних для успішної кар’єри у сфері науки, техніки та інженерії. Лише шляхом інтеграції STEM-освіти у навчальний процес ми зможемо підготувати учнів до викликів сучасного світу.

 

Вчитель математики

 Марина Віра

Понеділок, 12 лютого 2024 07:28

Територія онлайн (не)безпеки!

"Запитаємо в дядечка Googla)" Таким принципом користується суспільство діджиталізованого XXI століття, аби швидко отримати відповідь на будь- яке питання, а також шукати різну інформацію, навчатися, грати, займатися саморозвитком, спілкуватися... Ось той короткий список можливостей, який дає нам віртуальний простір. І щоб використовувати ці блага з користю для фізичного та ментального здоров'я, слід користуватися простими правилами безпечної поведінки в інтернеті.   

Протягом тижня психологом ліцею Світланою Солдатенко та вчителем інформатики Павлом Кіндєєвим проводилися заходи з профілактики кібербулінгу, секстингу, онлайн-грумінгу, сексторшену та інших онлайн небезпек.   

За допомогою вже знайомої гри "Коло безпеки" учні крок за кроком вирішували різні ситуації та створювали власний безпечний віртуальний простір.   

Цікавим та пізнавальним виявився квест "Тест Білборда та кохання в інтернеті", підготовлений освітнім порталом #stop_sextтинг, команда якого працює у сфері освіти, безпеки та освітньо-інформаційних кампаній щодо захисту дітей в інтернеті. Ліцеїсти із запалом шукали підказки, послання, розв'язували різні завдання, дивилися освітнє відео, обговорювали історії героїв, які потрапили в тенета віртуальних злочинців та формулювали правила, як убезпечити себе від загроз в інтернет-просторі. Також діти отримали контакти, за якими можна отримати допомогу в разі онлайн загрози.    Незвичайною для учнів виявилася й віртуальна гра, де головна героїня розказувала про свою історію небезпечного знайомства в інтернеті та те, як вона змогла вирішити цю проблему. У кінці гри ліцеїсти виконали декілька тестових завдань, аби закріпити отримані знання з кібербезпеки.   

Під час заходів не забули згадати й про правила безпечної поведінки в інтернеті в умовах війни: що не можна публікувати, де не можна фотографуватися та інше.    Тиждень безпечної поведінки в інтернеті виявився насиченим та плідним. Сподіваємося, що знання й уміня, які отримали учні, стануть їм у нагоді для створення власного безпечного онлайн простору.

Світлана Солдатенко, психолог ліцею

Сторінка 1 із 94
Web Analytics
monarchy-univalent